• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 3058 امروز 1
3
رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد؛

کاهش هزینه‌های واردات با حذف موازی‌کاری میان دستگاه‌های مرتبط با این حوزه

  • کد خبر : 24237
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
کاهش هزینه‌های واردات با حذف موازی‌کاری میان دستگاه‌های مرتبط با این حوزه
رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: دو مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در خصوص حذف موازی‌کاری میان دستگاه‌های مختلف بر کاهش هزینه‌های واردات تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «سعید بامشکی» با اشاره به دو مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جهت تسهیل واردات، اظهار کرد: در یکصدوسیزدهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، دو تصمیم حائز اهمیت در امر واردات مبنی بر حذف موازی کاری فی‌مابین معاونت‌های بهداشت-غذا و دارو و اداره کل استاندارد در پذیرش تست‌های یکسان و همچنین ضرورت پذیرش نمونه‌برداری و آزمایش‌های اداره کل استاندارد در محموله‌های وارداتی و تسری استانداردها به همان نوع کالا در ورود محصولات در مراحل بعدی به تصویب رسید.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این دو مصوبه اتلاف وقت و هزینه را هنگام واردات کالا به حداقل می‌رساند، افزود: هر دو مصوبه مورد نظر کمیسیون واردات اتاق بازرگانی بوده و ما نتایج بررسی‌های خود را در اختیار دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قرار دادیم که پس از بررسی‌های لازم موضوع جلوگیری از موازی‌کاری در اداره استاندارد در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح گردید.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به دلیل موازی‌کاری سازمان‌های مختلف با گمرک، واردکنندگان را دچار چالش کرده و با توجه به مصوبه شورای گفت‌وگو از این پس قرار شد تا یک دستگاه به عنوان متولی انجام آزمایشات لازم تعیین شود.

بامشکی ضمن تقدیر از شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی به دلیل پیگیری مشکلات و مطالباتی که بخش خصوصی در حوزه قوانین و دستگاه‌های دولتی با آن مواجه هستند، گفت: طرح دغدغه‌های فعالان اقصادی از مسیر این شورا تنها معبری است که میتواند به حل مشکلات و گره‌هایی که در حوزه قوانین با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، تاثیرگذار واقع شود.

وی با بیان اینکه هرچند ممکن است این مصوبات به دلیل جبر جغرافیایی و دیدگاه مرکزمحور که گرفتار آن هستیم در تهران مورد پذیرش قرار نگیرد، افزود: اما در عین حال تلاش‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای کاهش دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی ستودنی است.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=24237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.