• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 3092 امروز 1
4
عضو هیات نمایندگان اتاق خراسان رضوی:

نقش‌آفرینی مردم در عرصه اقتصاد، مستلزم تسهیل شرایط کسب‌وکار است

  • کد خبر : 25182
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
نقش‌آفرینی مردم در عرصه اقتصاد، مستلزم تسهیل شرایط کسب‌وکار است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: عملیاتی شدن شعار سال و نقش‌آفرینی مردم در بخشتولید، مستلزم عزم کافی و همت وافی مسئولان در تسهیل شرایط کسب‌وکار و حمایت از بخش خصوصی به عنوان داعیه‌داران فعالیت اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «حسین محمودی خراسانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص الزامات تحقق شعار سال جدید اظهار داشت: مردم ایران همواره نشان داده‌اند که هرگاه نیاز به حضورشان در عرصه‌ای برای خدمت به کشور باشد، از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد؛ این امر در حوزه اقتصاد و علی‌الخصوص تولید نیز آشکار است؛ شاهد مثال این امر، تلاش خستگی‎‌ناپذیر فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و کارآفرینانی است که در تمام این سال‌ها با وجود مشکلات و چالش‌های فراوانی که پیش رو داشته‌اند، این عرصه را خالی نگذاشته‌اند و در حوزه اشتغالزایی گام برداشته‌اند.

محمودی خاطرنشان کرد: حضور گسترده‌تر مردم در بخش تولید و اقتصاد، مستلزم توجه به زیرساخت‌های تولید، برقراری ثبات اقتصادی، کاهش تورم، امنیت اقتصادی و رفع موانع کسب‌وکار است؛ موضوعی که عزم جدی مسئولان را می‌طلبد.

وی ادامه داد: منویات مقام معظم رهبری در خصوص نقش‌آفرینی مردم در عرصه تولید، زمانی محقق می‌گردد که مسئولان قوای سه‌گانه و متولیان دستگاه‌های اجرایی در راستای تسهیل شرایط کسب‌وکار، رفع موانع موجود، بهبود شرایط اقتصادی و اصلاح سیاست‌های خارجی در جهت تعاملات بین‌المللی گام بردارند و در این عرصه، از نظرات و مشورت بخش خصوصی به عنوان داعیه‌داران فعالیت در عرصه اقتصاد بهره جویند.

عضو هیات نمایندگان اتاق خراسان رضوی از قیمت‌گذاری دستوری به عنوان یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر آسیب جدی به بخش تولید وارد کرده است، نام برد و تاکید کرد: جهش تولید زمانی رقم می‌خورد که از چنین مسائلی مبرّا باشیم و تولیدکنندگان دغدغه قیمت دستوری نداشته باشند؛ چرا که این نوع سیاست‌گذاری در بلندمدت آثار زیان‌باری هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف کننده دارد و مشکلاتی چون تورم بالا، تعطیلی واحدهای تولیدی، افزایش بیکاری، کمبود کالا، عدم توسعه واحدهای تولیدی و کاهش کیفیت کالا را در پی دارد. حمایت واقعی از بخش تولید با اصلاح چنین سیاست‌هایی محقق می‌گردد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=25182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.