• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 3087 امروز 4
3
در دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح شد؛

مجتمع خدمات خودرویی «بساروج» مشهد، در انتظار اختصاص انشعابات

  • کد خبر : 25283
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
مجتمع خدمات خودرویی «بساروج» مشهد، در انتظار اختصاص انشعابات
در نخستین جلسه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری، موانع و مشکلات تامین انشعابات آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات 1960 واحد صنفی پروژه خدمات خودرویی بساروج جهت استقرار و ساماندهی مشاغل مزاحم سطح شهر مطرح گردید و راهکارهای رفع این مشکلات بر اساس مصوبه یکصدوچهاردهمین نشست شورای گفت‌وگوی استان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «علی‌اکبر لبافی»، رئیس این دبیرخانه با اشاره به موانع و مشکلات تامین انشعابات (آب، برق و گاز) 1960 واحد صنفی پروژه 157 هکتاری خدمات خودرویی بساروج جهت استقرار و ساماندهی مشاغل مزاحم سطح شهر مشهد، اظهار کرد: در یکصدوچهاردهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مصوب شد که ضمن بازدید استاندار، شهردار و مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان از پروژه، موانع این پروژه بار دیگر به دبیرخانه شورای گفت‌وگو استان ارائه گردد تا با تشکیل کارگروهی متشکل از شرکت‌های خدمات‌رسان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اتاق اصناف و دستگاه‌های مربوطه، پیشنهادات اجرایی و عملی در خصوص این پروژه اعلام گردد.

مجتمع مشاغل خودرویی مشهد فاقد مجوز ورود به حریم است

«جواد آهویی» معاون سازمان ساماندهی مشاغل شهری مشهد، با اشاره به اینکه پروژه شهرک صنفی (مجتمع مشاغل خودرویی بساروج مشهد)  عنوان کرد: مجوزهای گوناگونی برای این پروژه از استانداری خراسان رضوی اخذ شده و اجرای این پروژه برای ساماندهی مشاغل مزاحم و جلوگیری از موضوعات زیست محیطی است که جزء اولویت های شهر است.

وی بخش دیگر سخنانش را به مشارکت بخش خصوصی در اجرای این پروژه اختصاص داد و بیان کرد: واحدهای کوچک بخش خصوصی تمایل چندانی به مشارکت در تامین هزینه انشعابات ندارند؛ چرا که از ابتدای آغاز این پروژه تاکنون، مبالغ متعددی پرداخت کرده‌اند.

حذف مشارکت دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تامین انشعابات در قانون بودجه سال 1402

«مهدی علومی»، معاون برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای استان نیز با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در رفع موانع این پروژه خاطرنشان کرد: تامین برق پروژه مجتمع خدمات خودرویی مشهد بدون بودجه امکان‌پذیر نیست. شبکه برق در محل احداث این شهرک مستقر نبوده و ابتدا باید ایجاد شود.

وی افزود: درصورتی که پست برق خلج در این محدوده ایجاد شود، برق مورد نیاز مجتمع مشاغل خودرویی تامین خواهد گردید. در این صورت، شرکت برق منطقه‌ای امکان مشارکت در تامین انشعاب برق واحدهای صنفی این شهرک را دارد. پست برق خلج به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. پیشنهاد می‌گردد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بودجه اختصاصی برای این پروژه در نظر گیرد. درصورتی که بودجه این پروژه تامین و تخصیص گردد، شرکت برق منطقه‌ای استان امکان مشارکت در تامین انشعاب برق این مجتمع دارد.

امکان تخصیص انشعاب آب جدید در مشهد وجود ندارد

«مریم طالبی»، کارشناس شرکت آبفا مشهد هم با تاکید بر اینکه تامین آب در روستای ده‌غیبی (محدوده مجتمع خدمات خودرویی بساروج) با چالش همراه است، بیان کرد: امکان تخصیص انشعاب آب جدید در مشهد وجود ندارد. درصورتی که مدیران بالادستی با تخصیص انشعاب آب جدید موافقت کنند، هزینه آن بسیار زیاد است. هر واحد صنفی مجتمع مشاغل خودرویی مشهد روزانه به حدود 4 مترمکعب آب نیاز دارد.

بخش خصوصی خرد امکان مشارکت در تامین هزینه انشعابات را ندارد

در ادامه این نشست، «حسن صادقی»، مشاور اتاق اصناف مشهد به ایراد سخن پرداخت. او عنوان کرد: پروژه مجتمع مشاغل خودرویی مشهد ظرفیت اقتصادی عظیمی برای این شهر ایجاد می‌کند. در شرایط سخت اقتصادی، بخش خصوصی خرد با سرمایه‌های اندک در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده اند و اکنون امکان مشارکت در تامین هزینه انشعابات را ندارند. نکته اینکه طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه باعث نارضایتی بخش خصوصی از این وضعیت شده است.

«حامد خواستار»، نماینده شرکت مخابرات خراسان رضوی نیز تاکید کرد: انشعاب تلفن برای پروژه مجتمع مشاغل خودرویی مشهد به 9 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. اگر حفاری و مرمت این پروژه توسط متولیان مجتمع تا سقف 2 میلیارد تومان انجام شود، شرکت مخابرات استان تمامی تجیهزات و کابل مورد نیاز انشعابات را تامین خواهد کرد. همچنین؛ واحدهای صنفی این مجتمع باید حداقل 900 سرویس از مخابرات استان خریداری کنند که هزینه هر سرویس حدود 5 میلیون تومان است.

«محمدجواد بهرامی»، کارشناس نصب انشعابات شرکت گاز استان با تاکید بر لزوم پرداخت هزینه نصب انشعاب گاز توسط درخواست کنندگان، بیان کرد: درصورتی که این مجتمع دارای تاییدیه و معرفی‌نامه از شرکت شهرک‌های صنعتی باشد، امکان مشارکت شرکت گاز برای انشعاب تا ورودی مجتمع وجود دارد؛ در غیر این صورت تغییر کاربری لحاظ شده و تمامی هزینه نصب انشعاب به عهده واحدهای صنفی است.

ارائه الگوی مناسب برای اختصاص انشعاب به واحدهای صنفی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان

«امید قربانی‌پور»، معاون فرماندار مشهد نیز در بخشی از این نشست، با بیان اینکه مجتمع مشاغل خودرویی بساروج، اولین شهرک صنفی استان بوده و پیشنهاد ایجاد و ساخت شهرک‌های صنفی زیادی در استان داده شده است، تاکید کرد: مادامی که الگوی مناسبی برای ارائه خدمات دستگاه‌های خدمات‌رسان ارائه نشود، در گام‌های بعدی با مشکل مواجه خواهیم شد؛ لذا دستگاه‌های خدمات‌رسان استان باید راهکار و روش مناسبی برای ارائه انشعاب به واحدهای صنفی مجتمع مشاغل خودرویی ارائه کنند.

«سید مرتضی مجتهدزاده»، رئیس اداره فلزی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با تاکید بر لزوم استفاده از کدهای آیسیک خدماتی برای واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود برای تسریع در روند اجرای پروژه خدمات خودرویی بساروج، از بودجه‌های دولتی و ظرفیت‌های عمرانی استفاده شود.

سپس «مهدی وطن‌پرست»، رئیس گروه تولید استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان بایستی الگو و روش مناسب ارائه انشعاب به شهرک صنفی خودرویی مشهد را تدوین و سپس در جلسه با استاندار مطرح کنند. همچنین برآوردی از هزینه‌های انشعاب این پروژه انجام و ارائه نمایند.

در پایان این نشست، لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در جمع‌بندی مباحث مطروحه اظهار کرد: ضروری است ظرف مدت 10 روز آتی، الگوی ارائه انشعاب به شهرک صنفی خودرویی مشهد توسط دستگا‌ه‌های خدمت‌رسان تدوین و به دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ارسال گردد. همچنین، میزان هزینه و نوع و شیوه مشارکت عنوان گردد تا ضمن اطلاع به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، راهکارهای لازم در این زمینه اتخاذ شود.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=25283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.