• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 3070 امروز 6
4
در نشست شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور مطرح شد؛

تاکید بر ظرفیت‌های بخش خصوصی جهت مهیاسازی زمینه جهش تولید

  • کد خبر : 25286
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
تاکید بر ظرفیت‌های بخش خصوصی جهت مهیاسازی زمینه جهش تولید
نخستین نشست شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور، الزامات تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم بود. به اعتقاد روسای اتاق‌ها، آنچه در چهارچوب مشارکت مردمی مورد توجه است، به همت بخش خصوصی تجلی پیدا می‌کند. در این جلسه تأکید شد که با حمایت همه‌جانبه دولت در راستای منویات مقام معظم رهبری، بخش خصوصی می‌تواند زمینه جهش تولید را مهیا کند.

در این همین ارتباط، «صمد حسن‌زاده»، رئیس اتاق ایران باور دارد عنوانی که برای سال جدید انتخاب شده، تکالیفی را برای بخش خصوصی تعریف می‌کند و در این مسیر اتاق ایران به تنهایی نمی‌تواند در انجام این تکالیف موفق باشد بلکه به همراهی همه مسئولان نیاز دارد. در واقع طراحی و برنامه‌ریزی مدون باید صورت گیرد و با تعامل حرکتی در مسیر توسعه آغاز شود.

او گفت: اگر همت بخش خصوصی باشد، امکان استفاده بهینه از ظرفیت‌ها وجود دارد. ظرفیت‌های بخش خصوصی بسیار بالاست و بهره‌گیری از آنها تنها به برنامه‌ریزی اساسی و تعامل بیشتر با مسئولان کشور نیاز دارد.

حسن‌زاده پیشنهاد داد: در اتاق ایران کمیته‌ای تشکیل شود تا از تفکر جمعی برای تحقق اهداف و عنوان سال بهره ببریم.

او در بخش دیگری از سخنان خود از اعتماد مسئولان کشور به نتیجه‌بخش بودن برنامه‌های اتاق گفت و آن را فرصتی دانست که برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی مغتنم است.

ایجاد فضای کسب‌وکار شفاف؛ مقدمه ورود سرمایهها به فعالیت‌ مولد

«محمدرضا توکلی‌زاده»، رئیس اتاق مشهد نیز در بخشی از این نشست، از پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در صحنه اقتصاد سخن گفت که در حال حاضر هیچ‌کدام از آنها در اقتصاد ایران جاری نیست و بایستی تلاش شود تا با فراهم شدن شروط این حوزه، ورود سرمایه‌ها به بخش مولد را شاهد باشیم.

توکلی زاده، پاسخ‌گویی و شفافیت در بخش اجرایی کشور را یکی از این پیش‌شرط‌های تحقق شعار سال خواند و تاکید کرد: پاسخگویی و شفاف بودن عملکرد بخش دولتی و سیاست‌گذاران در حوزه اقتصاد، مهم‌ترین پیش‌نیاز مشارکت مردم (به معنای عام) در اقتصاد و تولید است. باید زمینه‌ای فراهم شود تا آحاد جامعه به این باور دست پیدا کنند که با یک فضای کسب و کار شفاف و به دور از مولفه‌های رانتی مواجه هستند و می‌توانند با ورود به آن، سود لازم را اخذ نمایند. تنها در این صورت است که سرمایه‌های بلااستفاده، وارد چرخه فعالیت‌های مولد می‌شوند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=25286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.