• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 3070 امروز 6
2
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق مشهد مطرح کرد:

رفع چالش‌های تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی، از اقتضائات جهش تولید است

  • کد خبر : 25293
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
رفع چالش‌های تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی، از اقتضائات جهش تولید است
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی معتقد است رفع موانع موجود در مسیر تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی به ویژه واحدهای تولیدی، یکی از ضرورت‌های رونق تولید و تحقق شعار سال است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «فرهاد سحرخیز» در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اقتضائات تحقق شعار سال، اظهار کرد: امروزه تولید در کشور با چالش‌های داخلی و خارجی مختلفی مواجه است؛ از یک سو تحریم‌های بین‌المللی تولیدکنندگان را با مسائلی از جمله محدودیت ارتباطات جهانی، کمبود مواد اولیه و ماشین‌آلات مواجه ساخته و از سوی دیگر، سیاست‌های انقباضی دولت و بانک مرکزی مشکلاتی در زمینه دریافت تسهیلات و تأمین نقدینگی برای آنان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در این شرایط بازار سرمایه به سبب ظرفیت‌ها و مزایایی که دارد، می‌تواند نقش پررنگی در کاهش مشکلات تأمین سرمایه بنگاه‌های تولیدی و حرکت آنان در راستای جهش تولید داشته باشد؛ اما به اقتضائات تحقق این امر باید توجه شود.

سحرخیز با اشاره به شرایط کنونی بازار سرمایه در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر بورس ایران از لحاظ بازگشت سرمایه در وضعیت نسبتا مناسبی قرار دارد. با این حال این بازار با تهدیدهایی از جمله افزایش نرخ بهره بدون ریسک به 30 درصد، تداوم سیاست انقباضی از سوی بانک مرکزی و تغییر پارامترهای کلان اقتصادی بازار توسط دولت مواجه است و از طرفی، از کمبود سرمایه رنج می‌برد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه در راستای افزایش سرمایه‌گذاری در بورس باید به احیای اعتماد عمومی در این عرصه پرداخت، بیان کرد: در سال‌های گذشته برخی مداخلات در این بازار موجب از دست رفتن اعتماد عمومی نسبت به بورس و خروج سرمایه‌های مردمی از آن شده است؛ لذا بدین منظور باید مداخلات دولت در این بازار به حداقل رسیده و جایگاه قانونی بخش خصوصی در آن به رسمیت شناخته شود.

وی اضافه کرد: در صورت ادامه وضع موجود، نمی‌توان انتظارات بیشتری از بازار سرمایه در راستای کمک به تولید داشت، لذا به منظور حرکت به سوی تحقق شعار سال لازم است این مسائل مورد توجه تصمیم‌سازان اقتصادی کشور قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=25293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.