• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل 3077 امروز 7
3
رئیس اتاق بازرگانی مشهد هشدار داد:

تبعات منفی پنج‌شنبه‌های تعطیل برای بخش تجارت

  • کد خبر : 25630
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۵
تبعات منفی پنج‌شنبه‌های تعطیل برای بخش تجارت
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: اضافه شدن روز پنجشنبه به تعطیلات پایان هفته و تعمیق ناهمخوانی تعطیلات آخر هفته کشورمان با اغلب کشورهای دنیا، تبعات منفی به اقتصاد و تجارت کشور تحمیل خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «محمدرضا توکلی زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی روزهای پنجشنبه اظهار داشت: بخش خصوصی موافق اضافه شدن به تعطیلات پایان هفته است؛ اما تاکید این بخش بر تعطیلی «شنبه‌ها» به جای پنجشنبه می‌باشد؛ زیرا بسیاری از کشورها در جهان، شنبه را به عنوان روز تعطیل خود در نظر می‌گیرند و هماهنگی تقویمی در بحث مراودات تجاری و ارتباطات اقتصادی ما در سطح جهانی حائز اهمیت است.

وی افزود: تعطیلی شنبه‌ها به جای پنج‌شنبه‌ها از لحاظ اقتصادی، اثر بهتری بر فعالیت کسب‌وکارها در عرصه بین‌الملل خواهد داشت. این تصمیم می‌تواند تقویت ارتباطات تجاری را در پی داشته باشد؛ بر همین اساس، انتظار ما، توجه ویژه مجلس و دولت به این دغدغه بخش خصوصی است.

توکلی زاده خاطرنشان کرد: بخش خصوصی از ماه‌ها پیش و همزمان با طرح موضوع اضافه شدن به تعطیلات پایان هفته، نظر خود مبنی بر تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات را مطرح کرد؛ اما تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس، حاکی از عدم توجه به نظرات و درخواست‌های بخش خصوصی در این زمینه است.

رئیس اتاق خراسان رضوی یادآور شد: با تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه در ایران، با توجه به تعطیلات اغلب کشورها در روزهای شنبه و یکشنبه، عملاً برقراری ارتباطات بانکی، گمرکی و… برای ۴ روز متوالی ناممکن خواهد شد و این امر، بر حوزه‌های صادرات، واردات، ترانزیت و در مجموع، اغلب بخش‌های اقتصادی آثاری زیان‌بار خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» الزاماتی دارد که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آن توجه به نظرات بخش خصوصی در راستای بهبود فضای کسب و کار است.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=25630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.