• امروز : شنبه - 6 مرداد - 1403
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3507 امروز 0
4
در نشست راهکارهای تأمین مالی در اتاق بازرگانی مشهد صورت گرفت؛

تشریح تازه‌ترین روش‌های تأمین مالی برای کارگزاران بورسی خراسان رضوی

  • کد خبر : 27101
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
تشریح تازه‌ترین روش‌های تأمین مالی برای کارگزاران بورسی خراسان رضوی
در نشست «راهکارهای تأمین مالی» که توسط «دفتر مشاوره سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی» در محل پارلمان بخش ‌خصوصی استان برگزار گردید، تازه‌ترین روش‌های تأمین مالی برای کارگزاران بورسی استان تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «وجیهه اصغری»، کارشناس مسئول دفتر مشاوره سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق مشهد در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به برگزاری این رویداد در راستای آموزش و توانمندسازی کارگزاران بازار سرمایه در استان، اظهار کرد: یکی از چالش‌های استان در حوزه سرمایه‌گذاری و تأمین مالی، آشنا نبودن با ظرفیت‌های نوین بازار سرمایه است. به گونه‌ای که بسیاری از فعالان بورسی نیز آشنایی کاملی با روش‌های نوین سرمایه‌گذاری و تأمین مالی از طریق این بازار را ندارند.

وی افزود: بر این اساس با همکاری دفتر منطقه‌ای بورس و اوراق بهادار خراسان و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، سلسله نشست‌هایی در راستای آموزش و توانمندسازی فعالان این حوزه تدارک دیده شده است تا با ظرفیت‌های عظیمی که بازار سرمایه می‌تواند در اختیار شرکت‌ها قرار دهد، آشنا شده و روند ورود شرکت‌های مستعد استان به این بازار تسهیل و تسریع گردد.

اصغری

به گفته اصغری، استفاده از ظرفیت‌های این بازار در شرایطی که با سیاست‌های انقباضی از سوی بانک‌ها مواجه هستیم، می‌تواند روند تأمین مالی واحدهای تولیدی استان را تسهیل کرده و از چالش‌های تأمین مالی شرکت‌ها بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه که با حضور بیش از 25 کارگزار بورسی استان برگزار شد، «ندا بشیری»، معاون اسبق حوزه توسعه کسب‌وکار فرابورس و مدرس حوزه تأمین مالی جدیدترین راه‌های تامین مالی از جمله تأمین مالی از طریق اوراق و ایجاد صندوق‌های تامین مالی جمعی و جسورانه را تشریح کرد.

کارشناس مسئول دفتر مشاوره سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: در نشست‌های آتی هریک از این روش‌ها به صورت مجزا تشریح خواهد شد تا بتوانیم در سطح استان مختصصانی در حوزه‌های مختلف بازار سرمایه داشته باشیم تا روند ورود شرکت‌ها به بورس را تسهیل کنند.

فرهنگسازی و آموزش لازمه افزایش حضور شرکت‌های خراسانی در بازار سرمایه است

«مرتضی رحمانی»، رئیس دفتر منطقه‌ای بورس و اوراق بهادار استان‌های خراسان شمالی و رضوی، نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه در حال حاضر سیاست انقباضی بانک‌ها بازار سرمایه را به یکی از اصلی‌ترین راهکارهای تامین مالی شرکت‌ها بدل کرده است، اظهار کرد: در این راستا نیازمند آموزش و توانمندسازی دو سویه کارگزاران و بدنه بازار سرمایه و فعالان اقتصادی به منظور تسهیل و تسریع استفاده شرکت‌های استان از این ابزارهای مالی هستیم.

به گفته وی، بدین منظور سه گام اجرایی شامل «توانمندسازی کارگزاران بورسی»، «آموزش روش‌های نوین تأمین مالی از بازار سرمایه و نحوه پیاده‌سازی حاکمیت شرکتی در بنگاه‌ها» و «برگزاری جلسات B2B میان کارگزاران بورسی و شرکت‌ها» تدوین و برنامه‌ریزی شده است تا با تعامل با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به صورت عملیاتی‌تر به این حوزه ورود کنیم.

رحمانی تصریح کرد: در نخستین رویداد، ندا بشیری، کارشناس بازار سرمایه، به تشریح ظرفیت‌های تأمین مالی از طریق بازار سرمایه برای نمایندگان کارگزاری‌های بورسی استان پرداخت که با استقبال مطلوب کارگزاری‌های استان مواجه شد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگسازی و آموزش، لازمه افزایش حضور شرکت‌های خراسانی در بازار سرمایه است، اضافه کرد: این نیاز از سال‌های گذشته احساس شده و در سال‌های اخیر با توجه به سیاست انقباضی بانک‌ها بیشتر به چشم آمده است؛ لذا هرگونه فعالیت در این زمینه می‌تواند در راستای نیل به هدف مفید و مثمرثمر واقع شود.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=27101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.