• امروز : یکشنبه - 10 تیر - 1403
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
کل 3380 امروز 3
3
رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی خراسان رضوی عنوان کرد:

ضرورت تجدیدنظر در سیاست‌های ارزی و مالیاتی فعلی از سوی دولت آینده

  • کد خبر : 29962
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
ضرورت تجدیدنظر در سیاست‌های ارزی و مالیاتی فعلی از سوی دولت آینده
رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: دولت چهاردهم باید در خصوص سیاست‌های ارزی و مالیاتی فعلی حاکم بر کشور تجدیدنظر کند تا مانع خروج سرمایه از کشور گردد. ضروری است معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی در جهت بهره‌وری و رشد سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «محمدمهدی شکورزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: دولت آینده با چالش‌های بسیاری مواجه است که اکثر این مسائل، اقتصادی است و یا بعضا تاثیرات شدید اقتصادی بر جامعه دارد. به طور مثال، سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص ارز و اعتبارات بانکی از جمله چالش های دولت آینده خواهد بود.

وی یادآور شد: سرمایه‌های بسیاری در خارج کشور از وجود دارد که باید بستر ورود آن به کشور فراهم و در راستای تولید از آن بهره برداری شود. این در حالی است که سیاست بانک مرکزی مانع ورود این سرمایه هاست و این مساله شرایط بغرجی را برای اقتصاد به دنبال خواهد داشت. آنچه مسلم است سیاست های فعلی، منجر به حذف بخش خرد و متوسط از اقتصاد می‌شود و قطعا تداوم این سیاست ها، افزایش بیکاری و خروج سرمایه ها را در پِی خواهد داشت.

شکورزاده افزود: با تغییر دولت‌ها شاهد تغییرات گسترده در سازمان ها و ارگان‌های دولتی هستیم که بعضا این تغییرات بر اساس تخصص نیست؛ بلکه ممکن است بیشتر تابع جهت‌گیری‌های سیاسی باشد. نداشتن تخصص لازم، منجربه اخذ تصمیمات اشتباه می‌گردد که این امر تبعات سنگینی برای اقتصاد به دنبال دارد. شاهد این مدعا وجود چالش های بسیار در حوزه مسائل بانکی، تجاری و… به دلیل صدور آیین نامه‌های مخل کسب و کار است.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=29962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.