• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل 3048 امروز 5
6
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قطر در دیدار با غلامحسین شافعی تأکید کرد:

آماده رفع موانع تجارت تجار ایرانی با قطر هستیم

  • کد خبر : 641
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
آماده رفع موانع تجارت تجار ایرانی با قطر هستیم
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قطر در دیدار با غلامحسین شافعی با استقبال از توسعه روابط ایران و قطر بر حمایت از بخش خصوصی دو کشور و همچنین رفع موانع تجار ایرانی در مسیر تبادلات تجاری با این کشور تأکید کرد.

در جریان سفر هیات تجاری ایران به قطر و برگزاری هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر، روسای اتاق‌های بازرگانی دو کشور دیدار کردند.

در این دیدار خلیفه بن جاسم آل ثانی، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قطر با اشاره به علاقه این کشور به توسعه مبادلات تجاری با ایران، گفت: برای توسعه مبادلات تجاری با ایران بسیار مشتاق هستیم. اتاق بازرگانی قطر آمادگی کامل دارد که در مسیر توسعه روابط تجاری دو کشور، از بخش خصوصی ایرانی و قطری حمایت کند. می‌دانیم در مسیر تبادلات تجاری مشکلاتی وجود دارد و آماده هستیم تا این مشکلات را از مسیر تجار ایرانی برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع قطر تأکید کرد: روابط دو کشور ایران و قطر بسیار مثبت است و در حوزه تجارت نیز بر اساس روابط سیاسی دو کشور عمل خواهیم کرد.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران نیز در این دیدار اظهار کرد: قطر کشور دوست و همسایه ایران است و روابط با این کشور برای ایران بسیار اهمیت دارد. ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های دو کشور وجود دارد و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خوب قطر در بسیاری کشورها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی نیز در ایران وجود دارد که قطر می‌تواند در این حوزه‌ها نیز ورود کند.

وی افزود: دو کشور ایران و قطر روابط سیاسی بسیار خوبی با یکدیگر دارند و باید تلاش کنیم روابط تجاری دو کشور نیز به همان اندازه توسعه یابد. توسعه روابط اقتصادی، پایداری روابط سیاسی را نیز در پی خواهد داشت و ایران در این زمینه بسیار مشتاق است.

شافعی با تأکید بر اینکه به دلیل اهمیت روابط تجاری با کشور قطر، اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر از سال ۹۷ فعالیت خود را توسعه داد گفت: در صورت تشکیل شورایی با موضوع تسهیل تجارت دو کشور در قطر، مانند تشکیلات اتاق بازرگانی ایران و قطر در ایران، می‌توان انتظار داشت روابط تجاری دو کشور با شیب تندتری توسعه‌یافته و حجم مبادلات سالانه دو کشور افزایش یابد. در این سفر تجار ایرانی و قطری با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد تا اندک مشکلات موجود در مسیر مبادلات تجاری نیز رفع شود.

وی تصریح کرد: کشورهایی در منطقه هستند که دوست ندارند روابط تجاری ایران و قطر توسعه یابد، ولی ایران در این مسیر عزم خود را جزم کرده و انشاالله شاهد توسعه روابط تجاری دو کشور خواهیم بود.

شافعی ادامه داد: ۷۰ شرکت فعال در حوزه تجارت بین‌المللی با کشور قطر برای حضور در این سفر انتخاب شدند. بخش خصوصی برای تبادلات تجاری با قطر آماده است و حتی حاضریم روابط تجاری با قطر را جایگزین دیگر کشورها کنیم. برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر نیز فرصت بزرگی است و ایران نیز آماده همکاری در برگزاری موفق این رویداد است.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.