• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل 3125 امروز 6
4
رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق مشهد از اهداف رویداد ملی «فبین فود» می‌گوید؛

گامی به منظور هم‌گرایی و تلاش برای نوآوری در بازار محصولات غذایی

  • کد خبر : 21816
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
گامی به منظور هم‌گرایی و تلاش برای نوآوری در بازار محصولات غذایی
رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: با برگزاری رویداد ملی «فبین فود» به دنبال ایجاد نوآوری در بازار محصولات غذایی هستیم. شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی، شرکت‌های پیشرو در صنعت غذا و صاحبان ایده می‌توانند از این فرصت در راستای ارائه برنامه‌ها و ایده‌های خود و احصاء نیازهای بازار جهانی و... در سطح اقتصاد کلان کشاورزی بهره گیرند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «علی محمد شریعتی مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: استان خراسان رضوی یکی از قطب‌های صنعت غذا در کشور است؛ اما در مقاطعی از جایگاه اصلی خود در این عرصه بازمانده است. بر همین اساس، با توجه به اهمیت صنایع غذایی، صنعت کشاورزی و تاثیر زنجیره ارزش آن در چرخه صادرات و امنیت غذایی کشور، درصدد برگزاری رویداد ملی «فبین فود» برآمدیم.

شریعتی مقدم تاکید کرد: مطالبه ما از معاونت علمی ریاست جمهوری پیش بینی و تصویب بسته حمایتی در خصوص ارائه تسهیلات، تسهیل سرمایه‌گذاری و ورود تجهیزات و فناوری برای صنایع غذایی و بخش‌های مرتبط با تحقیق و توسعه است. در واقع بر این باوریم که حمایت‌ها در این حوزه صرفا نباید به معافیت‌های مالیاتی ختم شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت نیز در جهت حمایت از صنایع غذایی آمادگی این را دارد که حمایت‌های بیشتری از این حوزه به عمل آورد؛ اما در وهله نخست، لازم است ظرفیت‌های عرصه صنایع غذایی به درستی شناسایی گردد.

شریعتی مقدم با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی نیز حمایت لازم را از برگزاری رویداد فبین فود خواهند داشت، افزود: انتظار ما از دستگاه‌های دولتی این است که همکاری و تعامل گسترده‌تری با مراکز علمی و اتاق بازرگانی به عنوان تشکل مادر بخش خصوصی داشته باشند تا بدین ترتیب بتوان فرصت‌های جدیدی را در حوزه تخصصی غذا و کشاورزی خلق کرد.

او افزود: فعالان حوزه صنعت غذا و پژوهشگران این حیطه می‌توانند در راستای ارتقاء تولید با ارزش افزوده بالاتر و صادرات آن، مطالبات خود را به اتاق بازرگانی مشهد و کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال این اتاق منعکس کنند تا مطالبه‌گری منسجم‌تری در این زمینه صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=21816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.