• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 3087 امروز 0
3

نمایندگان مجلس در حوزه انرژی سیاست‌های پایدار اتخاذ کنند

  • کد خبر : 23622
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
نمایندگان مجلس در حوزه انرژی سیاست‌های پایدار اتخاذ کنند
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: ضروری است نمایندگان مجلس دوازدهم، سیاست‌های پایدار و مدت دار در حوزه انرژی داشته باشند و از پیشنهادهای بخش خصوصی در این عرصه بهره ببرند.

نسرین یوسفی عارفی در گفتگو با شهرآرا نیوز درباره انتظارت این بخش از نمایندگان مجلس تصریح کرد: در حوزه انرژی ما در کشور دچار ناترازی هستیم و حدود دو سال است که اکثر واحد‌های صنعتی کشور در گیر این موضوع شدند که نتیجه آن افزایش قیمت بهای تمام شده محصول و در نهایت ایجاد تورم ناشی از قیمت‌ها است.

وی با بیان اینکه عدم توجه به حوزه سرمایه گذاری در بخش انرژی یکی از مشکلات ما در این حوزه است یادآورشد: با توجه به اینکه قیمت انرژی در کشور یک قیمت دستوری است با عث شده هم در حوزه بهینه سازی و سرمایه گذاری کمتر به آن توجه شود. این در حالیست که ایران در منطقه نقش کوریدوررا دارد، اما متاسفانه نتوانستیم از این ظرفیت به جهت عدم سرمایه گذاری استفاده کنیم و آن هم به دلیل عدم حمایت از سرمایه گذاراست.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزود: سرمایه گذاران در این بخش هم در دریافت وجوهش از شرکت توانیر ناتوان است و هم اینکه نرخ خرید انرژی برایش نتیجه پذیری ندارد و در واقع تغییر درسیاست‌های های حوزه انرژی یکی دیگر از مسائل در این بخش است. همه این عوامل باعث می‌شود سرمایه گذار به سمت سرمایه گذاری ریسک پذیر نرود.

وی در ادامه گفت: نمایندگان مجلس تنها کاری که می‌توانند بکنند اینکه سیاست‌های پایدار و مدت دار در حوزه انرژی داشته باشند. این سیاست‌ها باید حداقل یک سیاست‌های پنج ساله باشد.

به نظرات بخش خصوصی در برنامه هفتم توسعه توجه نشد

به گفته یوسفی عارفی، در برنامه هفتم توسعه ایراد‌هایی بر این برنامه وارد بود که ما از طریق اتاق ایران به مجلس اعلام کردیم، ولی متاسفانه به نکاتی که بخش خصوصی در حوزه قانونگذاری به خصوص در حوزه برنامه هفتم توسعه که یک برنامه بالادستی برای حداقل چند سال آینده است، توجه‌ای نشد.

وی تصریح کرد: انتظاراین است نمایندگانی که به عنوان نمایندگان مردم در مجلس حضور می‌یابند به حوزه زیر ساخت باید توجه اساسی داشته باشند. عدم توجه به زیرسخت‌های انرژی مشکلات در این حوزه را هر روز بیشتر از پیش می‌کند.

وی تاکید کرد: قطعا با این روند تغییر اقلیمی قطعا اگر سیاست درستی درحوزه سرمایه گذاری انرژی به خصوص بحث بهینه سازی انرژی توجه نشود قطعا قطعی یک و نیم روز در اوج مصرف بیشتر هم خواهد شد.

به گفته این فعال در حوزه انرژی، اگر نمایندگان مجلس به نظرات و پیشنهاد‌های بخش خصوصی که مجریان بخش عملیاتی کشور هستند توجه کنند، قطعا می‌توانند کمک موثری در بخش صنعت و انرژی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.