• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 3055 امروز 2
4
بانک جهانی اعلام کرد؛

استفاده مردم ایران از اینترنت بالاتر از متوسط جهان

  • کد خبر : 24560
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
استفاده مردم ایران از اینترنت بالاتر از متوسط جهان
بانک جهانی با بیان این که ایران از نظر شاخص دولت الکترونیک در میان ۲۱۷ کشور و منطقه خودمختار در رتبه ۷۳ قرار گرفته اعلام کرد استفاده مردم ایران از اینترنت بالاتر از متوسط جهان و خاورمیانه است.

در بخشی از این گزارش 217 کشور و منطقه خودمختار در جهان از نظر شاخص دولت الکترونیک رده‌بندی شده‌اند. ایران نمره 0.64 در شاخص دولت الکترونیک به دست آورده و از این نظر در رتبه 73 جهان قرار گرفته است. بر این اساس توسعه دولت الکترونیک در ایران بیشتر از 144 دولت و کمتر از 72 دولت بوده است.

در این گزارش به هر کشور در شاخص دولت الکترونیک نمره‌ای از صفر تا یک داده شده که هرچه دولت یک کشور فعالیت‌ها و خدمات بیشتری را به صورت الکترونیک ارائه دهد نمره بیشتری به آن داده می‌شود.

از جمله کشورهایی که به لحاظ دولت الکترونیک توسعه کمتری نسبت به ایران دارند عبارت‌اند از: الجزایر، مصر، کوبا، هند، عراق، اردن، لبنان، لیبی و پاکستان.

نمره برخی کشورهای دیگر که در رتبه‌ای بالاتر از ایران قرار گرفته‌اند عبارت است از: فرانسه 0.88، آلمان 0.88، ژاپن 0.9، کویت 0.75، چین 0.81، قطر 0.71، ترکیه 0.8، و امریکا 0.92.

استفاده مردم ایران از اینترنت بالاتر از متوسط جهان شد

بر اساس این گزارش 79 درصد مردم ایران از اینترنت استفاده می‌کنند که این رقم بسیار بالاتر از متوسط جهانی است. در سطح جهان به طور متوسط 66 درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند. میزان استفاده از اینترنت در ایران همچنین از متوسط خاورمیانه که 76 درصد اعلام شده بیشتر است.

آمار بانک جهانی همچنین نشان می‌دهد 12 نفر از هر 100 نفر در ایران اینترنت ثابت دارند. این رقم در متوسط جهان 18 نفر است و در خاورمیانه 14 نفر از هر 100 نفر اینترنت ثابت دارند.

تعداد افرادی که از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند نیز 51 درصد از کل جمعیت ایران است. این رقم برابر با متوسط خاورمیانه است. 56 درصد از کل جمعیت جهان نیز از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند.

دریافت و پرداخت دیجیتالی پول در ایران 2 برابر متوسط خاورمیانه

58 درصد جمعیت بالای 15 سال در جهان حداقل یک بار با ابزار دیجیتال پول پرداخت کرده یا دریافت کرده‌اند. این رقم برای خاورمیانه تنها 41 درصد بوده؛ اما این رقم برای ایران دو برابر بوده است. به عبارت دیگر 84 درصد مردم ایران حداقل یک بار با ابزار دیجیتال پول دریافت یا پرداخت کرده‌اند.

ارزش بازار خدمات فناوری اطلاعات در ایران نیز 6.2 میلیارد دلار برآورد شده است و 224 هزار نفر در این بخش فعالیت دارند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=24560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.