• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل 3118 امروز 4
1
رئیس کمیسیون کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

تحقق شعار سال منوط به اصلاح سیاست‌های اقتصادی و واگذاری امور به بخش خصوصی است

  • کد خبر : 25160
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۵۱
تحقق شعار سال منوط به اصلاح سیاست‌های اقتصادی و واگذاری امور به بخش خصوصی است
رئیس کمیسیون کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: «جهش تولید با مشارکت مردم» در صورتی محقق می‌شود که سیاست‌گذاران اقتصادی کشور رغبت و هدف‌گذاری لازم برای اجرای آن را داشته باشند. در واقع، تحقق شعار سال منوط به تغییر سیاست‌های اقتصادی و واگذاری امور به بخش خصوصی است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «جواد نیشابوری» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی در امور اقتصادی، در تمام دنیا چشمگیر است و کشورهایی که دارای بخش خصوصی قدرتمندی هستند و بهای بیشتری به این بخش داده‌اند، بهتر در عرصه اقتصاد عرض اندام می‌کنند و عملا این بخش است که سکاندار مدیریت اقتصادی و سهیم در سیاست‌گذاری‌هاست.

رئیس کمیسیون کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه مراد از «مردم» در نامگذاری سال، همان بخش خصوصی است؛ بخشی که سال ها در خصوص ضرورت رشد آن صحبت شده است، افزود: این بخش تمام تلاش خود را در جهت توسعه اقتصادی کشور انجام داده و خواهد داد؛ اما تنها تلاش بخش خصوصی کافی نیست و بایستی از آن حمایت شود و زیرساخت‌ها برای فعالیت آن مهیا گردد.

نیشابوری گفت: متاسفانه بخش خصوصی در کشور ما در حوزه سیاست‌گذاری سهیم نیست و از آن جا که سیاست‌گذاران از نزدیک با مسائل و چالش‌های فعالیت اقتصادی در بخش‌های گوناگون مواجه نبوده‌اند، مصوبات و قوانین نیز فاقد قابلیت اجراست. از این رو ضروری است که بخش خصوصی در سیاست‌گذاری‌ها و تصویب قوانین اظهار نظر کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی در زمینه تامین سرمایه دچار چالشند و مردم می‌توانند در این حوزه نقش‌آفرینی کنند؛ البته تحقق این مهم مستلزم پیش شرط‌هایی است؛ در وهله نخست بایستی اعتمادسازی در این حوزه صورت بگیرد تا سرمایه‌ها به سمت حوزه‌های مولد حرکت کند. این در حالی است که مردم برای حفظ ارزش پولشان، سرمایه خود را به سمت خرید دلار، طلا و بازارهای غیرمولد سوق می‌دهند. اگر اقتصاد دارای ثبات لازم و پیش‌بینی پذیر باشد، سرمایه‌گذار می‌تواند برنامه ریزی دقیقی در خصوص بازگشت سرمایه خود انجام دهد. تنها در این صورت است که مردم رغبت می‌کنند به حوزه تامین مالی صنایع ورود پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=25160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.