• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل 3121 امروز 2
1
رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق مشهد تاکید کرد:

ضرورت رفع موانع پیش روی تولید بدون کارخانه، در راستای رونق اقتصادی کشور

  • کد خبر : 23928
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
ضرورت رفع موانع پیش روی تولید بدون کارخانه، در راستای رونق اقتصادی کشور
رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: تولید بدون کارخانه علاوه‌ بر افزایش تولید منجر به شکل‌گیری برندهای ملی و جهانی می‌شود؛ لذا مسئولان و تصمیم‌سازان کشورمان بایستی به این عرصه توجه ویژه‌ای نمایند تا شاهد رفع موانع و چالش‌ها در مسیر تولید بدون کارخانه باشیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «فاطمه جمیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تولید بدون کارخانه به افزایش تولید، اشتغال و رشد شاخص تولید ناخالص داخلی کمک می‌کند. این نوع تولید، با استفاده از ظرفیت صنایع موجود، دانش و تجربه بازرگانان، علاوه بر تولید محصول، به صادرات محصولات و رشد برندسازی منجر می‌گردد؛ همانطور که ترکیه با تکیه بر برندسازی جهانی، موفق به افزایش حجم صادرات شده و از کشورهای موفق در حوزه تولید بدون کارخانه و برندینگ است.

وی در ادامه به اهمیت تامین سرمایه واحدهای صنعتی اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی اخذ تسهیلات از سیستم بانکی، یکی از بهترین روش‌های تامین مالی برای افزایش تولید، اشتغال و صادرات، استفاده و بهره‌مندی از سرمایه تجار و بازرگانانی است که از دانش کافی در حوزه صادرات و بازاریابی برخوردار هستند.

جمیلی با تاکید بر اینکه تولید بدون کارخانه سبب رونق تولید در کارخانه‌جات می‌شود، عنوان کرد: افزایش سرمایه در گردش کارخانه‌جات و تسهیل این موضوع، از جمله انتظارات ما از مجلس آینده است تا به دنبال آن، بهسازی و نوسازی در صنایع رخ دهد و از هدررفت منابع جلوگیری شود.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به چالش‌های فعالان اقتصادی با سامانه مودیان مالیاتی گفت: نکته مهم اینکه پرداخت مالیات یک اصل است؛ اما باید منجر به تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری بیشتر شود. حال آنکه متاسفانه یکی از دلایل رکود اقتصادی حاکم در کشور، اخذ برخی تصمیمات در حوزه مالیات است که ضربه سنگینی به واحدهای کوچک صنعتی وارد می‌کند.

وی همچنین، از سرعت اینترنت و رفع فیلترینگ به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع، کسب‌وکارها و واحد‌های اقتصادی نام برد و عنوان کرد: این مسئله بر کسب‌وکارهای خرد جوانان تاثیر زیادی گذاشته و متاسفانه سبب افزایش موج مهاجرت از کشور گردیده است.

رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی مشهد، یکی از مطالبات پیشین فعالان اقتصادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را توسعه شبکه راه‌های استان خواند و گفت: بزرگراه مشهد- چناران محل عبور و مرور صنعتگران و نیروی انسانی آنان است که به دلیل عدم بهسازی و ساخت این مسیر، روزانه تصادف و اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد. شبکه راهی و بزرگراه‌های مشهد و استان خراسان رضوی، قابل مقایسه با شهرهای تهران، اصفهان، یزد و… نیست. تعدد زیاد اتوبان و بزرگراه در محدوده و اطراف شهرهای صنعتی از جمله ویژگی‌ این استان‌هاست.

وی بخش دیگر سخنانش را به قطع برق و گاز صنایع در تابستان و زمستان و مشکلات فعالان اقتصادی در این حوزه اختصاص داد و تاکید کرد: پیگیری جبران خسارات وارده به صنایع به دلیل قطع برق و گاز در تابستان و زمستان، از مطالبات و دغدغه‌های بخش خصوصی است. قطع برق و گاز آسیب فراوانی به صنعت، صنعت‌گران، نیروی انسانی، تولید و… وارد می‌کند و در نهایت منجر به رکود اقتصادی می‌گردد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.