• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 3106 امروز 5
2
رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق خراسان رضوی عنوان کرد:

تحول اقتصادی از مسیر همسوئی با زنجیره ارزش جهانی امکان‌پذیر است

  • کد خبر : 25317
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۷:۴۲
تحول اقتصادی از مسیر همسوئی با زنجیره ارزش جهانی امکان‌پذیر است
رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی خراسان رضوی عنوان کرد: تحول اقتصادی از مسیر همسوئی با زنجیره ارزش جهانی امکان پذیر است و بخش خصوصی واقعی، پتانسیل رشد و تعامل در فضای بین‌الملل را داراست و می‌تواند در رقم خوردن این تحول، نقش آفرینی کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «کیهان کاووسی» در گفت‌‌وگو با خبرنگار ما در خصوص شروط تحقق شعار سال اظهار داشت: بخش خصوصی می‌تواند بازیگر اصلی تعاملات اقتصادی در فضای بین‌الملل باشد؛ اما سیاست‌گذاری‌های اشتباه باعث رشد تصدی‌گری دولتی و شبه دولتی در اقتصاد و تنگ‌تر شدن عرصه برای فعالیت بخش خصوصی در این حوزه شده است.

وی خاطرنشان کرد: به بیان دیگر، برخی سیاست‌ها و قوانین موجب شده سیاست کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، با تداوم تصدی‌گری به صورت غیرمستقیم تداوم پیدا کند. وجود انحصار در برخی گلوگاه‌های فرآیند تولید، پابرجا ماندن قیمت‌گذاری گسترده دستوری در اقتصاد ایران و… عواملی است که در کنار نامساعدتر شدن فضای کسب‌وکار در کشور، موجب تضعیف بخش خصوصی واقعی و تشکیل قابل‌توجه بنگاه‌های خصولتی در کشور شده است.

کاووسی ادامه داد: تورم مزمن و طولانی، مداخلات دستوری و قیمتی در بخش تولید، فقدان سیاست مناسب ارزی، اعمال تحریم‌ها، بی اعتمادی به سیاست‌گذاران، دشواری در تامین مالی کسب‌وکارها و خروج سرمایه و سرمایه‌گذار به واسطه کاهش امنیت سرمایه‌گذاری، منجر به تحلیل رفتن بخش خصوصی کشور شده است.

وی تاکید کرد: سیاست‌گذار می‌بایست خردمندانه تلاش کند با اعتمادسازی، ایجاد ثبات اقتصادی، توسعه ابزارهای تامین مالی، عدم مداخله در قیمت‌گذاری و رفع نااطمینانی از شرایط موجود، فضا را برای تحول اقتصادی کشور با محوریت خصوصی در تعامل بین‌المللی فراهم آورد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=25317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.