• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 3087 امروز 4
4

وضعیت بودجه استان‌ها در 1402 پس از تغییرات در مجلس

  • کد خبر : 14012
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
وضعیت بودجه استان‌ها در  1402 پس از تغییرات در مجلس
طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از بودجه استانی در سال ۱۴۰۲، استان‌ خوزستان بیشترین و استان قم کمترین سطح بودجه استانی در قانون را داشته‌اند. همچنین این گزارش نشان می‌دهد قانون بودجه سال جاری نسبت به لایحه در استان بوشهر بیشترین افزایش و در استان البرز کمترین افزایش را داشته است. خراسان رضوی نیز تنها 16 درصد افزایش داشته است.

طبق داده های منتشر شده از لایحه و قانون بودجه بیشترین میزان بودجه در قانون برای استان‌های خوزستان، فارس و سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است. بر طبق آمارها استان خوزستان با ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان بالاترین سطح بودجه را در میان استان‌های کشور در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر کمترین میزان بودجه در این سال به استان‌های قم و سمنان به ترتیب با ۱.۸ و ۲ هزارمیلیارد تومان تعلق دارد.

بوشهر؛ موفق‌ترین استان در چانه‌زنی برای بودجه

به گزارش اکوایران، بودجه تنظیم شده توسط دولت پس از ورود به مجلس همواره دچار تغییرات شده و بودجه نهایی را می‌سازد. تغییرات مجلس شورای اسلامی در لایحه تقدیمی دولت، در همه بخش‌ها وجود داشته و یکی از این بخش ها نیز بودجه استانی بوده است. طبق قانون بودجه بیشترین تغییراتی که مجلس در لایحه بودجه استانی ۱۴۰۲ ایجاد کرده متعلق به استان‌های بوشهر و خوزستان است. در همین راستا بودجه استان بوشهر ۳۲.۶ درصد توسط نمایندگان مجلس افزایش یافته است. بودجه استان خوزستان نیز از پیش بینی ۱۰.۲ هزار میلیارد تومانی لایحه به ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه تغییر یافته است. به بیان دیگر بعد از استان بوشهر، استان خوزستان با ۳۰.۴ درصد افزایش بودجه در قانون نسبت به لایحه بیشترین تغییر را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

در طرف مقابل کمترین میزان تغییرات بودجه نهایی نسبت به بودجه تنظیم شده توسط دولت در استان‌های البرز و یزد بوده است. این دو استان به ترتیب با ۷.۷ و ۸.۷ درصد کمترین میزان تغییرات بودجه در قانون نسبت به لایحه را داشته‌اند.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=14012

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.